معرفی تجهیزات

گرانول کفپوشی مناسب و مقرون به صرفه

گرانول باشگاهی

گرانول شکلی از موادی به نام پلیمر است که در تولید مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کف پوش های گرانولی که این روزها در باشگاه ها و اماکن ورزشی استفاده می شود از تبدیل ضایعات تایر و خرده لاستیک های بازیافتی با ضخامت 10 -15 به دست می آید و جای خود را به موکت ها و فوم های باشگاهی داده است.

درگذشته کف محیط های ورزشی و باشگاه ها با موکت و فوم های که ضخامت زیادی نداشتند پوشیده می شد که عمر کوتاه ونظافت سختی داشتند و مقرون به صرفه نبود.

کف پوش های گرانولی با هر نوع ضخامتی که مد نظرمشتری باشد به راحتی در رنگها و شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.

 

کفپوش گرانولی

ایمنی بالا گرانول

گرانول باشگاهی خسارت های ناشی از زمین خوردگی و لیز خوردن را کاهش می دهد و ضریب ایمنی ورزشکاران را بالا می برد. به دلیل خاصیت ارتجاعی تحرک و جست وخیز روی آن آسان و لذت بخش است و فعالیت زورزشکار را بالا می برد.

همچنین مقاومت بالایی دارد و ضخامت آن قابل تغییر است.

 

ویژگی های استاندارد گرانول باشگاهی

وزن یکی از ویژگی های مهم کف پوش باشگاهی است ، سبک بودن تکه های کف پوش باعث تکان خوردن مداوم آن می شود . وزن مناسب داشتن از سر خوردگی و جا بجا شدن در اثر رفت و آمد و تکان خوردن تجهیزات ورزشی جلوگیری می کند.

 

دانسیته

 دانسیته یا چگالی از موارد مهم و کلیدی کف پوش ها محسوب می شود و در کارایی و عمر آن نقش به سزایی دارد. فشردگی دانه های گرانولی سبب بهتر شدن کیفیت محصول می شود. در صورت کم بودن تراکم گرانول با پدیده ریزش روبرو می شویم. فشارهای مکرر سبب می شود برخی نقاط کفپوش دچار فرو رفتگی شود.

 

گرانول باشگاهی

پس ندادن رنگ

رنگی که در کف پوش ها به کار می رود باید از فرمول ویژه ای تهیه شده باشد که رنگ پس ندهد و در زمان تماس مداوم لباس و بدن ورزشکاران با سطح کف پوش کیفیت لازم را داشته باشد.

گاهی دیده می شود که برخی کارگاهها استاندازدهای لازم را رعایت نمی کنند وبا اسپری و قلم مو کف پوش ها را رنگ می کنند.

دانه های گرانول درکف پوش استاندارد کاملا با رنگ آمیخته ودر زیر فشار پرس حرارتی پخته می شود.

 

بوی نامناسب و غیر طبیعی

یکی از نشانه های کف پوش های غیر استاندارد بوی نامناسب آنهاست که گاهی دیده می شود تولیدکنندگان از لاستیک ها و چسب های ناشناخته استفاده می کنند ودر نهایت محصولی بی کیفیت ارائه و رایحه نامناسب آن در محیط های سرپوشیده باعث آزار ورزشکاران می شود.

 

در مجموع می توان گفت : با در نظر گرفتن ویژگی هایی که باید کف پوش گرانولی داشته باشد این نوع کف پوش  گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای اماکن مختلف از جمله باشگاه‌ها و فضاهای ورزشی است.

کارشناسان و طراحان شرکت آسیم  Asiim.ir می توانند از مرحله انتخاب تا اجرا و بهره برداری همراه شما باشند وبا توجه به فضای شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه