مقالات

استفاده از بلاکچین در صنعت ورزش

استفاده از بلاکچین در صنعت ورزش

شاید در ابتدا ورزش بعیدترین حوزه برای استفاده از فناوری بلاکچین باشد. با این حال باید اذعان کرد که ورزش حرفه‌ای امروزه صنعتی است که دارای اهمیت اقتصادی زیادی است. در واقع ورزش حرفه‌ای برای عموم مردم برگزار می‌شود اما طرفداران برای مشارکت در گردش مالی باشگاه یا ورزشکار مورد علاقه خود امکانی ندارند.

استارت‌آپ Jetcoin که رمزارز خود را نیز به همین نام دارد، استارت‌آپی مستقر در سنگاپور است که رمزارزی مختص حوزه ورزش را ابداع کرده است. ایده این بیزینس آن است که طرفداران به صورت آنلاین می‌توانند روی ورزشکاران مورد علاقه خود سرمایه‌گذاری کنند و از موفقیت‌های بعدی سود ببرند.

این بستر به عنوان یک بلاکچین در صنعت ورزش نه تنها یک فعالیت مفرح و سودآوری برای طرفداران است، بلکه ورزشکاران نیز می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند. ورزشکاران در این سیستم به باشگاه‌ها و مدیران وابستگی ندارند و می‌توانند مستقل‌تر فعالیت کنند. جت‌کوین هنوز عمومیت پیدا نکرده و فقط در باشگاه‌های نیمه‌ حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چشم‌انداز روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

شرکت آسیم به عنوان یکی از پیشتازان تکنولوژی در صنعت ورزش، ارتباط مستقیمی را با این پلتفرم ایجاد کرده و سند همکاری ای را با این استارت آپ تهیه نموده است.

www.jetcoin.io 

بازگشت به لیست