Blog

اخبار

ریشه اصلی دوپینگ ها در باشگاه‌های بدنسازی

دوپینگ در ورزش

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ریشه اصلی همه دوپینگ ها در باشگاه های بدنسازی است، ورزشکارانی که می خواهند آمادگی خود را حفظ کنند و برای جلب نظر سرمربی به باشگاه ها می‌روند و متاسفانه در بسیاری از مواقع با استفاده از مکمل ها آلوده می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان  در نشست خبری آیین اعطای تندیس ملی باشگاه داری بیان کرد:

یکی از بحث های جدی ما در ورزش کشور و موضوعاتی که مغفول واقع شده است ساختاری در تربیت بدنی تحت عنوان دفتر فدراسیون مشترک و باشگاه‌ها که عملا در حوزه باشگاه داری یک بحث جدی است. سه میلیون نفر در حوزه باشگاه داری ورزش در حال حاضر فعالیت می کنند.

باشگاه های که بدنسازی کار می کنند نیاز است رصد شوند و بحث باشگاه داری مورد توجه قرار گیرد. ۲۴۵ هزار نفر را اشتغال زایی در باشگاه ها ایجاد می شود. ۲۲ هزار باشگاه در سطح کشور وجود دارد که بیش از سه میلیارد تومان درآمدزایی ایجاد کرده اند.

وی افزود: در برخی از باشگاه از مکمل های غیر مجاز استفاده می شود، متاسفانه  آمار خوبی از مکمل های غیر مجاز نداریم که اثرات بدی بر روی ورزشکاران ایجاد می کند. سه میلیون ورزشکار داریم که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و در خطر هستند البته باشگاه هایی هم داریم که بر اساس قوانین و سلامت افراد توجه بسیاری دارند.

داورزنی تصریح کرد: دانشگاه و وزارت ورزش برحسب ضرورت در جهت توجه به قشر ورزشکار باید کاری انجام داد که میان باشگاه‌هایی که استاندارد ها را رعایت می‌کنند با باشگاهی که تخلف می کنند  تفاوت ایجاد شود.

 

«بر دوپینگ باشگاه ها نظارت می‌شود.»

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: واحدهایی در استان ها داریم که نظارت بر باشگاه ها انجام می دهند و بر همین  تعدادی از این باشگاه ها پلمب شدند و تعدادی هم تذکر دادند که امیدواریم ادامه نداشته باشد. تندیس ملی باشگاه داری سالم سازی و شفاف سازی به  بخش خصوصی هم ورود کرده است و باید این باشگاه ها نیز  مورد ارزیابی قرار گیرد.

داورزنی در ادامه گفت: تعداد زیادی از ورزشکاران ملی پوش ما  با پدیده  استفاده از مکمل ها مواجه می شوند  که می توان گفت ریشه اصلی همه دوپینگ ها در باشگاه های بدنسازی است، ورزشکارانی که می خواهند آمادگی خود را حفظ کنند و برای جلب نظر سرمربی به باشگاه ها می‌روند و متاسفانه در بسیاری از مواقع با استفاده از مکمل ها آلوده می شوند.

معضلات اصلی ناآگاهی باشگاه‌ها است. ورزشکار ملی پوش ما در یک تست مشخص می شود که در فلان باشگاه بدنسازی رفته و با عنوان درمان ماده‌ای به ورزشکار می دهند که متوجه می شویم این فرد دچار دوپینگ شده است.

 

وی افزود: ورزشکاران رشته های وزنه برداری، کشتی و دوچرخه سواری در آستانه این تهدید قرار دارند. مخصوصا این ورزشکاران به باشگاه های خصوصی بدنسازی می روند که بعد از چند ماه معلوم می شود از مکملی استفاده کرده است که در لیست دوپینگ قرار دارد.در همین راستا تندیس طراحی شد تا باشگاه ها با اجرای قوانین تلاش کنند و به این تندیس دست پیدا کنند تا در آینده جامعه سالمی داشته باشیم  و در عین حال با باشگاه های که رعایت نکنند هم به صورت  برخورد جدی خواهیم داشت.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

null

شرکت ایده گستر آسیم فعالیت تخصصی خود را در حوزه‌های بازرگانی، تولید، مشاوره، تجهیز و فروش تجهیزات مرتبط با اماکن ورزشی و آموزشی و... از سال ۱۳۹۲ شروع کرده و افتخار همکاری و مشاوره با چندین سازمان و ارگان دولتی و خصوصی را در طی این سال‌ها داشته است.

ارتباط با ما

دفتر مرکزی: 

02126306584 / 02126306135

فروشگاه:

 02166487106

 همراه: 09352257664

 ایمیل: info@igasim.com

دفتر مرکزی

تهران، بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت)، نبش استاد حسن بنا جنوبی، پلاک 417 واحد 6

ساعت کاری : 9 الی 16

فروشگاه منیریه

خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان امام خمینی، نبش کوچه خضابی، پاساژ حکمت ایرانیان، طبقه -1، واحد 63

ساعت کاری : 10 الی 17

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار