اخبار

اختراع دستگاه ورزشی برای افزایش قدرت و توان ورزشکاران حرفه‌ای

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم ورزشی از ثبت اختراع دستگاه ورزشی و توانبخشی برای افزایش قدرت و توان عضلات ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتیال و وزنه‌برداری خبر داد.

علی شریف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور تمرین دادن ورزشکاران و توانبخشی بیماران آسیب‌دیده از ناحیه عضله و مفصل با تمرکز بر تمرینات اکسنتریک، دستگاه ورزشی و توانبخشی تمرین دهنده ویژه انقباضات اکسنتریک ثبت اختراع شد. این دستگاه سبب افزایش قدرت و توان عضلات ورزشکاران حرفه‌ای و افراد آسیب‌دیده و کسانی که مشکلات ناهنجاریهای عضله و تاندون دارد، می‌شود.

این دستگاه همچنین برای ایجاد یکسری انقباضات خاص در تمام تمرینات پایه قدرتی و سرعتی استفاده می‌شود. در حقیقت جزو تمرینات بدنسازی محسوب می‌شود. این دستگاه در حال حاضر در سازمان ثبت و اسناد کشور توسط پژوهشگاه علوم ورزشی ثبت اختراع شده است.

وی گفت: تمرینات اکسنتریک، تمرینات بااهمیت و مفیدی برای تقویت عضلات و بازتوانی عضلات و تاندون‌ها محسوب می‌شود. اجرای این تمرینات مستلزم تجهیزات و وسایل موردنیازی است تا بتوان این انقباضات اکسنتریک را برای عضلات فراهم و با برنامه‌ای صحیح آن را اجرا کرد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم ورزشی همچنین از اعزام دو دانشجوی دکترا برای اولین بار در گرایش‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی ورزشی توسط پژوهشگاه علوم ورزشی به خارج از کشور خبر داد و گفت: امسال طی فراخوانی که در سایت وزارت علوم داشتیم خواستار جذب دانشجو در دو گرایش جامعه‌شناسی و روانشناسی ورزشی برای اعزام به دانشگاههای خارج از کشور شدیم که در این فراخوان ۵۰ نفر مورد پذیرش قرار گرفتند که این تعداد در مصاحبه‌های علمی و تخصصی با حضور اعضای هیات علمی داخل و خارج پژوهشگاه به ۴ نفر در دو گرایش کاهش پیدا کرد که روند اعزام آنها از طریق اداره بورس خارج از کشور توسط وزارت علوم پیگیری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که پژوهشگاه علوم ورزشی در دو گرایش جامعه‌شناسی و روانشناسی ورزشی به دنبال بورس دانشجوی دکترا و اعزام به خارج کشور است. امیدوارم بتوانیم در این دو رشته نیز اعضای هیات علمی خود را افزایش داده و در جهت ترویج آن گام‌های موثری برداریم.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “اختراع دستگاه ورزشی برای افزایش قدرت و توان ورزشکاران حرفه‌ای

نظرات بسته شده است.