مقالات

چمن مصنوعی مناسب باغ

چمن مصنوعی مناسب باغ

هیچ چیز به اندازه داشتن چمن سبز و چشم گیر در حیاط و باغ مناطق مسکونی، نمی تواند بسیار دوست داشتنی و دلپذیر به نظر برسد، به همین دلیل است محبوبیت چمن مصنوعی روز به روز افزایش می یابد. این روزها حتی شاهد افزایش میزان جستجوهایی تحت عنوان “چمن مصنوعی”، “چمن مصنوعی برای حیاط”، “چمن مصنوعی مناسب باغ” و غیره در اینترنت و فضای مجازی می باشیم.

چمن مصنوعی مناسب باغ

هر یک از انواع چمن‌های مصنوعی  بر اساس اهداف خاصی طراحی شده‌اند و مناسب با شرایط و مکان‌های مشخصی می‌باشند. از این رو مشتری با انتخاب درست نوعی از چمن مصنوعی که مناسب نیازها و خواسته های خود می باشد، می تواند سال های سال از چمنی سبز و باطراوت لذت ببرد.

 

آیا می توانیم از چمن مصنوعی مناسب باغ استفاده کنیم؟

اگر خانه شما مجهز به فضایی برای ایجاد باغ و کاشت گل و گیاهان می باشد، مطمئنا یکی از گزینه های روی میز، چمن مصنوعی خواهد بود.

هر باغی چه در ابعاد بزرگ و چه کوچک نیازمند نگهداری و رسیدگی بالایی است، اما با استفاده از این محصول، بار مسئولیت شما سبک می شود و می توانید به جای مراقب از چمن ها، کود دادن، استفاده از مواد دفع آفات یا مقابله با علف های هرز، از انرژی مثبت سرسبزی اطراف خود نهایت استفاده را ببرید.

زیرا نه تنها چمن مصنوعی زیر پاها مانند چمن طبیعی احساس می شود و برای کودکان و سایر اعضای خانواده و حتی حیوانات خانگی گزینه بی خطری به شمار می رود، بلکه هم چنین بعد از یک روز بارانی و برفی، لازم نیست نگران ردپای گل و لای به داخل منزل خود باشید.
از همه مهم تر قرار نیست برای داشتن چمنی سبز در سراسر باغ، با هزینه سنگین قبض آب رو به رو شوید.

ایده هایی برای استفاده از چمن مصنوعی برای باغ

1.تخت گل
ما پیشنهاد می کنیم که از یک نوعی از تخت‌های گل به وسیله چمن مصنوعی استفاده کنید
●    رنگ و حال و هوای خاصی به باغ شما می بخشد
●    باغ را زیباتر و منحصر به فردتر نمایان می نماید
●    نیاز به آبیاری ندارد
●    مانع رشد علف های هرز می شود

چه نوع تخت گلی مناسب باغ شما می باشد؟
●    پارتیشن بندی های قطور برای جدا کردن بخش های مختلف می تواند هم برای باغ های سنتی و مدرن روش ایده آلی باشد. معمولا بهتر است چمن مصنوعی مماس با این پارتیشن بندی ها نصب شود.

●    آجرهای قرمز می توانند در کنار چمن مصنوعی، گرمای دلپذیری را به باغ بیافزایند. آجرهای خاکستری نیز می توانند محیط را مرموزتر و جذاب تر نشان دهند. در واقع تخت گل های آجری برای افرادی که با خم شدن مشکل دارند و یا افرادی که دوست دارند کنار گل و گیاهان خود بنشینند و نفسی تازه کنند، گزینه مناسبی به نظر می رسد.

●    اگر به حاشیه های طبیعی برای تخت گل باغ خود نیاز دارید، جدول گذاری های منحنی می توانند نمای رمانتیک و ظریفی را در معرض نمایش بگذارند. انواع مختلفی از جدول های دکوراتیو وجود دارند که می توانید بنا به بودجه ای که دارید، از یکی از آن ها استفاده کنید.

●    شما می توانید از سنگریزه ها در کنار چمن مصنوعی برای باغ استفاده کنید که نه تنها محوطه های خالی را پر می کنند، بلکه تمایز منحصر به فرد و چشمگیری را به وجود می آورند. بسیاری از صاحبخانه ها زمانی که تصمیم به نصب و استفاده از چمن مصنوعی می گیرند، بلافاصله می خواهند تمام سنگریزه ها و یا حتی سنگ های درشت را جمع آوری کنند، اما از تلفیق زیبای این دو خبر ندارند.

 

2. مسیر پیاده رو یا گذرگاه
اگر همیشه با مسیر پیاده رو در میان چمن طبیعی مشکل داشتید و همیشه باید چمن ها را کوتاه می کردید تا گذرگاه موردنظرتان پوشیده از الیاف چمن نشود و مشخص و واضح باشد، با استفاده از چمن مصنوعی دیگر با چنین مشکلی رو به رو نمی باشید. برخی از دلیل های استفاده از چمن مصنوعی برای گذرگاه یا مسیر پیاده رو موجود در باغ به این ترتیب می باشد:
●    ایجاد مسیری در دل باغ و طبیعت
●    وجود یک مسیر تمیز و مرتب برای خراب نشدن نمای باغ
●    جذاب تر کردن جلوه باغ و هم چنین کاربردی شدن آن
●    ایجاد محیطی خارق العاده برای قدم زدن در باغ

چه نوع مسیر پیاده رو و یا گذرگاهی برای باغ شما مناسب است؟
●    سنگ فرش یک انتخاب محبوب برای ایجاد یک مسیر پیاده رو است که با چمن مصنوعی احاطه شده است. چمن مصنوعی لا به لای موزاییک ها و سنگفرش ها گزینه محبوب دیگری است که این روزها در حیاط ویلاها و باغ ها مشاهده می کنیم.

●    یک مسیر پیاده رو آجری می تواند نمای باغ را مانند کلبه های روستایی نمایان کند و فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا از مصالح و ابزارهای قدیمی در اطراف آن استفاده کنید تا حس نوستالژیک بیشتری به باغ خود ببخشید.

●    مسیر  پیاده رو چوبی واقعا جلوه باغ را از این رو به آن رو می کند و مخصوصا در باغ های که دارای درخت های متنوع بوده و مجهز به سایبان هایی می باشند، بسیار بی نظیر دیده می شود. ترکیب چمن مصنوعی و این مسیرهای چوبی در باغ، شما را به یاد جنگل و طبیعت های بکر می اندازد.
●    سنگریزه ها، نمای رسمی تری به باغ شما می دهند. شاید پراکنده شدن سنگریزه اندکی نمای بهم ریخته ای ایجاد کند اما اطمینان خاطر داشته باشید که جمع آوری آن از روی چمن مصنوعی بدون دردسر و زحمت خواهد بود.

 

کلام آخر
برای داشتن یک باغ رویایی که جلوه ای از بهشت را در خود دارد، چمن مصنوعی می تواند همه آن چیزی باشد که می خواهید، بدون این که مجبور باشید تا تمام وقت خود را صرف باغ هر چند بزرگ و کوچک خود کنید.
اجازه دهید طبیعت روزهای خوش و سبزی را برای شما رقم بزند و تمام دغدغه و دل نگرانی ها را از روح و جسم و جانتان بشوید و به دست باد بسپارد.
زندگی آنقدر کوتاه است که هیچ چیز به اندازه لذت بردن از تمام لحظات زندگی نمی تواند برایمان خوشایند باشد.
چمن مصنوعی آمده است تا تمام آن چه که از محیط اطراف و کائنات و انرژی مثبت آن ها می خواهید را برای شما فراهم کند.

بازگشت به لیست