مقالات

بهترین کوله پشتی های طبیعت‌گردی دنیا

بهترین کوله پشتی طبیعت گردی دنیا را هم که داشته باشید،فرقی نمی‌کند به کوهنوردی بروید یا طبیعت گردی و هایکینگ، بازهم باید مطمئن شوید که تجهیزات لازم را همراه دارید و در زمان نیاز به سرعت به وسایل داخل آن دسترسی دارید.

 

فاکتور‌هایی که برای انتخاب کوله پشتی طبیعت گردی باید در نظر بگیرید:

  • راحتی
  • قیمت
  • وزن کم
  • دوام بالا در برابر تحمل وزن و فشار و حتی مقاوم نسبت به آب و هوا
  • فریم
  • حجم
  • جنس
  • کارایی
  • جذابیت

 

کوله پشتی

 

 

راحتی مهم‌ترین فاکتور انتخاب یک کوله پشتی طبیعت گردی است.

اگر بار سنگین در کوله پشتی دارید قطعا به یک بند کمری نیاز دارد تا بخش عمده‌ی وزن را از روی شانه‌های شما به لگن‌تان منتقل کند  تا احتمال آسیب به ستون مهره‌ها‌ به حداقل برسد.

بهترین کوله پشتی طبیعت گردی از میله‌های داخلی به جای میله‌های خارجی برای حمایت استفاده میکنند که آنها را بسیار کاربردی و راحت می‌کند. چرا که میله‌های خارجی، کوله پشتی را سنگین‌تر و راهپیمایی شما را کند‌تر می‌کنند.

انتخاب یک کوله پشتی با حجم مناسب و حتی کوچک به شما کمک می‌کند که بار خود را سبک‌تر ببندید و از برداشتن وسایل غیر ضروری جلوگیری میکند.

کوله پشتی های ساخته شده از مواد سبک و مقاوم مانند پارچه‌ی dyneema بسیار ایده‌آل هستند. مخصوصا اگر ضد آب یا مقاوم نسبت به رطوبت باشد. البته این پارچه از بقیه‌ی پارچه‌ها (مانند نایلون) گران‌تر است اما به علت ماندگاری بیشتر ارزش خرید دارد.

  

۱۰ مارک معتبر کوله پشتی مقاوم و با کیفیت

به طور کلی دو نوع کوله پشتی داریم

  • کوله پشتی برای محافظت از لپتاب، دوربین و وسایل دیجیتالی
  • کوله پشتی طبیعت گردی و کوهنوردی و مسافرت

۱کوله پشتی مارک آلمانی دیوتر

 دیوتر یک برند آلمانی تجهیزات و ملزومات کمپینگ ، کوهنوردی ، پیاده‌گردی و ورزش‌های زمستانی است که در اوایل قرن بیستم دیوتر کیف پستچی‌های ایالت باواریا را تامین می‌کرد همچنین هنگامی که تقاضای زیادی برای ملزومات ارتشی وجود داشت این شرکت شروع به تولید کیف ، کوله پشتی و چادر برای ارتش آلمان کرد.

 

۲کوله پشتی برند نورث فیس

نورث فیس شرکت پوشاک آمریکایی است ، که در زمینه تولید کفش ، لباس و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند. این کمپانی عمده تمرکزخود را بر تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ محدود کرده است و با ساخت کوله پشتی های با کیفیت برای سال ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

۳ –  کوله پشتی برند شیائومی

وقتی که اسم شیائومی را می شنویم به یاد گوشی ، پاوربانک و تجهیزات الکترونیک می افتیم ، اما این کمپانی اقدام به تولید کوله پشتی نیز کرده است که این کوله پشتی ها مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است.

شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی در پکن است و مقر آن در پکن قرار دارد و در مسیر توسعه، محصولات دیگری را نیز در دست تولید و عرضه جهانی دارد.

 

۴کوله پشتی مارک فرانسوی دلسی

شرکت دلسی به عنوان یک متخصص در ساخت کیف های چرمی برای دوربین ها ، روکش خودرو ، کاور ماشین تحریر ، کاور دستگاه های ضبط ، به دلیل دانش بالا ، استحکام و کارایی معروف بود همچنین در ساخت کیف های مسافرتی تمام خلاقیت های خود را بکار می برد. در حال حاضر این کمپانی بروی چمدان های مسافرتی ، کیف لپتاپ و کوله پشتی که اکثرا محافظ لپتاب است متمرکز می باشد.

۵میلت

برند میلت جز گرانترین کوله پشتی های موجود در ایران است که برای کوهنوردان حرفه ای تا نیمه حرفه ای توصیه می شود. که به علت کیفیت و طراحی خاص آن علاقه مندان به ورزش های کوهستانی را که به دنبال تجهیزات قابل اعتماد و لباس مناسب برای فعالیت های کوهستانی خود هستند را تجهیز میکند.

 

۶کوله پشتی مارک آمریکایی آسپری

این برند در سال ۱۹۷۴ در کالیفرنیای آمریکا با تمایل به تولید کوله پشتی های خلاقانه و جذاب و مطابق با بالاترین استانداردها و انبوهی از ایده شروع به کار کرد. کوله پشتی آسپری اسسپانسر و شریک رسمی انجمن پیاده روی آلمان و بهترین برند برای انواع کیف و کوله تخصصی ورزشی است.

 

۷کوله برند پیر کاردین

این برند در زمینه پوشاک و مد زنانه و مردانه فعال است اما با این وجود محصولات دیگری مثل چمدان مسافرتی و کوله پشتی (اکثرا مناسب لپتاب) در سبد خود دارد.  تخصص این برند علاوه بر پوشاک در کوله های محافظ لپتاب و چمدان های مسافرتی می باشد.

 

۸وئوده

وئوده تولید کننده آلمانی تجهیزات ورزشی از جمله ورزش کوهنوردی است و تولید کننده عمده کفش های کوهنوردی ، کوله پشتی و سایر لباسهای کوهنوردی می باشد.

۹کوله پشتی کلمبیا

محصولات ورزشی کلمبیا به عنوان یک توزیع کننده کلاه ، بصورت خانوادگی آغاز به کار کرد. شرکت کلمبیا از نام رودخانه کلمبیا گرفته شده است.در ابتدا انواعی از لباس مردانه و زنانه را تولید و رفته رفته به شرکت لباس تخصصی ورزشی کلمبیا تبدیل شد. این کمپانی کوله پشتی طبیعت گردی و کوهنوردی با کیفیتی تولید کرده است که از نظر کیفیت زبانزد می باشد.

 

۱۰کوله پشتی مارک سویسی ماموت

گروه ورزشی ماموت یک تولید کننده سوئیسی محصولات و لوازم کوهنوردی است.

شرکت‌های رایشله (کفش کوهنوردی) ، آیونگیلاک (کیسه خواب) و توکو (واکس اسکی) متعلق به گروه ورزشی ماموت هستند.

این شرکت بزرگترین تولیدکننده طناب کوهنوردی در جهان است. کوله پشتی های مارک ماموت در کنار قیمت مناسب ، دوام بالا و کیفیت بسیار مناسبی دارد.

 

برندهای کوله پشتی طبیعت گردی و کوهنوردی موجود در بازار ایران

شاید بخواهید از مارک های دیگر کوله پشتی موجود در بازار ایران آگاه شوید که البته بسیاری از آنها غیر اصل و محصول چینی هستند:

  1. فوروارد
  2. گرانیت اکوییپمنت
  3. ریباک
  4. پکینیو
  5. کمپسور
  6. آدیداس
  7. امریکن توریستر
  8. سرماگرم
  9. لاک بگ
  10. میلت
  11. لکسین
  12. گارد
  13. کچوا
  14. آندر آرمور
  15. نایکی
  16. ویلسون
  17. شهر چرم
  18. الکسا
  19. زارا
  20. هاسکی
  21. ام پی
  22. سالومون
  23. لکسون
  24. کینگ کمپ
  25. منابو
  26. استیل پرو سیفتی
  27. ماک
  28. خاطره
  29. یون ساب
  30. سی تو سامیت
بازگشت به لیست