مقالات

سلامت خود را با یک ساعت ورزش تضمین کنید

خطرات نشستن های طولانی

همه ما از خطرات ناشی از نشستن طولانی مدت آگاهیم اما این موضوع برای بسیاری از افراد که دارای شغل های اداری هستند خبر خوشایندی نیست، زیرا بر اساس نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه معتبر Lancet به چاپ رسیده، یک ساعت ورزش با شدت متوسط می‌تواند خطرات ناشی از ۸ ساعت نشستن را جبران می کند.

سلامت خود را با یک ساعت ورزش تضمین کنید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن دیابت گابریک، همه ما از خطرات ناشی از نشستن طولانی مدت آگاهیم اما این موضوع برای بسیاری از افراد که دارای شغل‌های اداری هستند خبر خوشایندی نیست.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه معتبر Lancet به چاپ رسیده، یک ساعت ورزش با شدت متوسط می‌تواند خطرات ناشی از ۸ ساعت نشستن را جبران می‌کند.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم عدم فعالیت بدنی کافی، سالانه مسبب مرگ حدود ۵ میلیون انسان در سراسر جهان شده و این آمار همانند آمار مربوط به استعمال سیگار و اضافه وزن، بسیار تکان دهنده است.

بر اساس این گزارش، نیاز به تغییر سبک زندگی و برخورداری از فعالیت بدنی مناسب به قدری اهمیت دارد که امروزه دو شعار اصلی در این زمینه و در بحث سلامت عمومی عبارتند از نشستن، سیگار کشیدن جدید و نشستن طولانی مدت، شما را خواهد کشت.

پژوهشگران در این مطالعه با بررسی نتایج به دست آمده از بررسی یک میلیون نفر اعلام کردند که یک ساعت فعالیت بدنی متوسط که می تواند شامل پیاده روی تند «با سرعت حدود ۵ کیلومتر در ساعت» یا دوچرخه سواری (۱۶ کیلومتر در ساعت) باشد، خطرات ناشی از هشت ساعت نشستن را جبران می‌کند.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، حتی ۲۰ الی ۲۵ دقیقه فعالیت بدنی در روز می‌تواند خطرات ناشی از نسشتن طولانی مدت را کاهش دهد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “سلامت خود را با یک ساعت ورزش تضمین کنید

نظرات بسته شده است.