مقالات

استفاده صحیح از تردمیل از نظر پزشکان 

استفاده از تردمیل

استفاده از تردمیل

تردمیل یکی از محبوب ترین وسایل ورزشی است که پزشکان استفاده از آن را همیشه توصیه می کنند ولی درست ورزش کردن با تردمیل بسیار مهم است و اگر شما به شیوه صحیح با تردمیل ورزش نکنید موجب مصدومیت خود می شوید، در این مقاله راه کارهایی برای درست ورزش کردن با تردمیل که پزشکان به آنها اشاره کرده اند را جمع آوری و در اختیار شما قرار می دهیم .

اولین گام در درست ورزش کردن این است که قبل از کار با تردمیل راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید و در صورت نیاز از مربی و کسانی که کار با تردمیل را درست می شناسند کمک بگیریم تا با کارکرد و امکانات آن کاملآ آشنا شوید .

بعد از آشنایی با تردمیل نوبت به ایمنی می رسد همیشه گیره ایمنی را به لباس خود متصل کنید تا در صورت بروز مشکل تردمیل متوقف شود .

بر روی تسمه تردمیل با سرعت بسیار کم شروع به حرکت کنید و کم کم سرعت را افزایش دهید تا بدن شما گرم شود و سعی کنید سرعت پاهای خود را با تردمیل هماهنگ کنید .

ابتدا آرام بدوید

زمانی که تصمیم به دویدن دارید ابتدا با سرعت کم و آرام شروع به دویدن کنید و هیچ گاه در هنگام دویدن دسته های تردمیل را نگیرید چون موجب کشیدگی عضلات شما می شود ، اگر می بینید در هنگاه دویدن تعادل شما به هم می خورد سرعت برای شما زیاد است پس سرعت را کم کنید .

شما همزمان می‌توانید شیب دستگاه را زیاد کنید برای این کار ابتدا به سرعت مورد نظر رسیده و سپس شیب را زیاد کنید، هیچگاه شیب و سرعت را با هم افزایش ندهید ، شیب موجب افزایش مصرف کالری در بدن شما می شود.

سرعت را به تدریج کم کنید

در انتهای ورزش خود سرعت را آهسته آهسته و مانند شروع ورزش کم کنید و از توقف ناگهانی یا پریدن پایین از تردمیل خود داری فرمایید رعایت نکات ذکر شده در تردمیل خانگی توصیه اکید می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه