اخبار

برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی با هدف حمایت از تولید داخلی

نمایشگاه تجهیزات ورزشی

آسیم: خرسندیم شاهد برگزاری نمایشگاهی با موضوع تجهیزات ورزشی هستیم.

برگزاری این  نمایشگاه نکات خوبی دارد که  یکی از آنها حمایت از تولید کننده های داخلی است. هر چند گفته شده حمایت زیادی نشده اما فکر می کنم سال آینده می توان این نمایشگاه را پر رونق‌تر برگزار کرد.

شاهرخ شهنازی در نشست خبری برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین المللی ضمن اعلام این مطلب گفت:

ما در ورزش از لحاظ تجهیرات طیف گسترده ای داریم و تولید کننده ها کم کم به این سمت می روند که در جهت استانداردهای جهانی تولیداتی داشته باشند. با توجه به مشکلات ارزی باید از تولید کننده های داخلی حمایت کرد. البته باید جهت تولیدات تجهیزات داخلی بیشتر فعالیت کنیم و کمیته ملی المپیک از این قبیل حرکت ها استقبال می کند و حمایت معنوی خواهیم داشت.  

شهنازی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون ها از تجهیزات داخلی استفاده می کنند، تاکید کرد: در مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون دارم در برخی بخش ها امکان استفاده از تجهیزات داخلی هست. در بخش همگانی و استعدادیابی بیشتر از تجهیزات داخلی استفاده می شود اما در بخش قهرمانی بیشتر از تجهیزات خارجی استفاده می شود. در بحث پوشاک برای نمونه در  کشتی از دوبنده های داخلی استفاده می کنند و حتی دوبنده های داخلی صادر هم می شوند.

رهنما، مدیر عامل شرکت توسعه بازرگانی کمیته ملی المپیک نیز در این نشست بیان کرد: با حمایت رییس کمیته ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک مقرر شد با شرکت توسعه بازرگانی که متعلق به کمیته ملی المپیک است و همچنین به کمک بخش خصوصی نمایشگاه تخصصی از دستاورد های ملی و بومی در عرصه ورزش برپا کنیم. هدف ما کمک به عرضه محصولات نوین داخلی است.

ما علاوه بر افتتاحیه، نشست های تخصصی دیگری را هم برنامه ریزی کردیم و نشست اقتصاد ورزش هم برگزار خواهیم کرد. ما از فدراسیون ها دعوت کردیم و مکاتبه داشتیم که در این نمایشگاه باشند.

به گزارش ایسنا، در نمایشگاه تجهیزات ورزشی  ۳۰  تولید کننده داخلی و پنج تامین کننده از خارج از کشور حضور دارند. این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ دی برگزار می شود. همچنین قرار است از پیشکسوتان و کارآفرینان عرصه توسعه تجهیزات داخلی تجلیل شود.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی با هدف حمایت از تولید داخلی

نظرات بسته شده است.