معرفی رشته‌های ورزشی, مقالات

همه چیز درباره کمپینگ Camping

همه چیز درباره کمپینگ Camping

همه چیز درباره کمپینگ Camping

سفر یکی از فعالیت های تفریحی است که می تواند به شکل گروهی یا فردی برگزار شود و برای داشتن یه سفر خوب باید همه چیز درباره کمپینگ Camping را بدانید.

بدون دانستن نکات مفید در کمپینگ نمی توانید خاطرات خوشی در سفر بسازید. یک کمپ می تواند در اعماق یک جنگل و در کنار یک نهر یا رودخانه باشد.

شما می توانید با صدای آواز پرندگان بیدار شوید، طلوع خورشید را بنگرید، صبح زود به ماهیگیری بروید، در دل طبیعت راه پیمایی کنید، در آرامش به مطالعه کتاب بپردازید، غروب خورشید را تماشا کنید، دور آتش بنشینید و به تماشای نورافشانی ستارگان بپردازید و بعد با بدنی خسته به رختخواب بروید و خواب راحتی داشته باشید.

سعی می کنیم تا برای کمپینگ های بهاری یا دیگر سفرها، به شما نکات مفید در کمپینگ را بگوییم.

روش های زیادی برای انجام کمپینگ وجود دارد. در اینجا به چند روش به همراه نکات مفید در کمپینگ اشاره می شود:

  • بعضی افراد دوست دارند به کوهپیمایی و راهپیمایی بروند و با آنچه در کوله پشتی خود دارند زمان را بگذارنند.
  • گردشگری با دوچرخه و موتوسیکلت روش دیگری برای اقدام به کمپینگ است.
  • قایقرانی در طول رودخانه و همراه داشتن لوازم مورد نیاز برای گذراندن چند روز در طبیعت نیز روشی است که بسیاری به آن علاقه مندند.
  • بسیاری از مردم دوست دارند با اتومبیل های شخصی به کمپینگ بروند و خود چادرهای یک اتاقه تا چند اتاقه و سایر لوازم مورد نیاز را به همراه بردارند.
  • تریلر، کاروان و وسایل نقلیه کمپی، گزینه های دیگری هستند که برای آن دست از افرادی که علاقه ای به ماندن در چادر ندارند، مناسب است.

انتخاب هر یک از روش های فوق یا سایر روش هایی که در اینجا مطرح نشده است، بستگی به علاقه و توان مالی افراد دارد. ولی به هر حال اقدام به سفر و توجه به نکات مفید در کمپینگ باید با توجه به شرایط مناسب و وضعیت مالی شما و راحتی خانواده و گروه همراه انجام شود.

مشتاقان فضای آزاد خواهان راهنمایی های مؤثری هستند. آن ها خواهان اطلاعات صحیح درباره وسایل و تجهیزات، هستند، به خصوص اگر این لوازم سبک وزن، قابل حمل و کاربردی باشند. ممکن است تنوع لوازم کمپی موجب آشفتگی ذهنی و بی تکلیفی شود و برای انتخاب وسایل مناسب دچار مشکل شوید. پس در نکات مفید کمپینگ تاکید می کنیم برای غلبه بر آشفتگی ذهنی خود نیاز به اطلاعات کافی در مورد این تجهیزات دارید.

انتخاب محل کمپینگ

اولین کاری که باید انجام دهید این است؛ تصمیم بگیرید که اساسا به کجا بروید، چه وقت و با چه کسی و برای چه مدتی می روید. سپس در مورد محلی که قرار است چادر بزنید یا مستقر شوید، به جمع آوری اطلاعات درمورد لوکیشن کمپ بپردازید.

چنانچه تمایل دارید که در داخل کمپ های دارای مجوز قانونی و مجهز اقامت کنید؛ باید بدانید که در بعضی از کمپ ها برای زدن چادر یا استفاده از فضای کمپ مجبور به پرداخت هزینه هستید. گاهی فضای کمپ خصوصاً در روزهای تعطیل به شدت شلوغ و پر ازدحام است و ممکن است اقامت شما را در کمپ با مشکل همراه سازد.

همه چیز درباره کمپینگ Camping را بدانید، نیازهای اولیه از جمله توالت، حمام و آب تمیز باید حتماً در کمپ وجود داشته باشد. در بعضی از کمپ ها علاوه بر موارد فوق امکانات تفریحی بیشتری مثل سینما یا تئاتر نیز وجود دارد. آگاهی از تجهیزات و وسایل موجود در کمپ بسیار مهم است. برای مثال اگر زمانی تمایل به پختن غذا نداشته باشید باید از وجود رستوران یا کافی شاپ در داخل کمپ مطمئن باشید.

 

کمپینگ

قوانین کمپ

بسیاری از کمپ ها قوانین خاصی در مورد روشن کردن آتش، همراهی حیوانات اهلی، کودکان و میزان سر و صدا دارند.

زمانی که در دامن طبیعت قرار می گیرید تا با زدن چادر و برقراری کمپ زمانی را از زیبایی خلقت خداوند لذت ببرید، یادتان باشد که نباید به طبیعت صدمه بزنید. از نکات مفید در کمپینگ که لازمه سفر هم هست، توجه به حفظ و حراست از طبیعت است. پس با رعایت قوانین زیر ضمن لذت از طبیعت به سلامت آن نیز توجه کنید:

در موقع راهپیمایی از مسیر اصلی خارج نشوید و میانبر نزنید. چون با خروج از مسیرهای مشخص، بر گیاهان گام خواهید گذاشت و موجب آسیب رسانی به رشد گیاه می شوید.

در فاصله ۱۵ متری دورتر از ساحل هر برکه یا رودخانه چادر خود را بر پا کنید. هیچوقت گیاهان ساحل رودخانه، برکه یا دریاچه ها را لگد مال نکنید.

گروه های بیش از ۱۲ نفر بدون مجوز نمی توانند در طبیعت چادر بزنند. در نکات مفید در کمپینگ پیشنهاد می شود که حداکثر نفرات یک گروه ۶ نفر باشند و بیش از آن به معنای تجمع تعدادی چادر و لوازم و تجهیزات در یک نقطه و ایراد خسارت به طبیعت می باشد.

لوازم مختلف و مواد غذایی را در محل خاص خود قرار دهید و به آن ها نظم دهید تا به این ترتیب از ریخت و پاش آن ها و تولید زباله جلوگیری کنید.

نکات مهم در کمپ و سفر:

با رعایت این نکات اثرات مخرب حضور و اقامت انسان ها در دامن زیبا و پاک طبیعت را به حداقل می رسانید.

زباله ها را جمع کنید و به خانه بر گردانید. حتی زباله هایی که دیگران جا گذاشته اند را نیز بردارید. اجسامی که نمی سوزند، مثل فویل نباید در اجاق باقی بمانند.

اگر می خواهید آتش روشن کنید، از اجاق های موجود یا اجاق هایی که افراد قبل از شما درست کرده اند، استفاده کنید.

از بریدن شاخه درختان و کندن خندق به دور چادر خودداری کنید و قبل از ترک محل، تمام علایم حضور خود را در آن محل از بین ببرید.

هیچ وقت دست ها یا ظروف خود را در داخل برکه یا نهر نشویید. تمام شتشوها باید دور از هر نوع منبع و سرچشمه آب صورت گیرد.

محل برپایی چادر شما در مقابل دید سایر چادرها نباشد و از خواندن و با صدای بلند فریاد زدن اجتناب کنید تا مزاحم دیگران نشوید.

از آشامیدن آب طبیعی بدون جوشاندن آن اجتناب کنید. خوردن آب های کثیف یا پر از میکروب می تواند باعث مریض شدن شما شود. در نکات مفید در کمپینگ به این نکته توجه کنید.

گزینه های کمپینگ

در میان نکات مفید در کمپینگ توجه به گزینه های پیش رو می تواند انتخاب شما را راحت تر نماید.

بعضی افراد رفتن به طبیعت به معنای فضای شلوغ و پر هیاهو با تعدای چادر به همراه کباب پزهای فراوان است.

برای گروهی دیگر، به معنای روزهایی است که فرد در طبیعت و دور از شلوغی و ازدحام دیوانه کننده جامعه می گذراند.

بسیاری نیز مفهومی بینابین دارد و عبارت از اقامت در یک پارک، کناره رودخانه یا یک کلبه کوچک و دور افتاده است.

در زیر به اختصار توضیحاتی راجع به انواع شکل های کمپینگ ارائه می شود:

شب‌مانی در وسایل نقلیه

کمپینگ با ماشین، اقامت در طبیعت را راحت ساخته است.

شب‌مانی در ماشین

کمپ‌های خانوادگی

کمپینگ خانوادگی برای والدین با بهترین تجربه ها همراه است. چون به آن ها فرصت می دهد تا زمانی را برای گذراندن با فرزندان داشته باشند و از طرفی وقتی بچه ها مشغول فعالیت هستند، چند ساعت استراحت کوتاه برای والدین فراهم می شود. نکات مفید در کمپینگ را مانند جمع آوری زباله ها به کودکان خود آموزش دهید.

سفر با کوله پشتی

پیمایش با کوله پشتی نسبت به انوع دیگر کمپینگ، دشوار تر است ولی بیش از بقیه امکان مشاهده زیبایی های طبیعت را فراهم می کند.

کمپینگ با قایق

کایاک یا کانوها می توانند همه تجهیزات شما را حمل کنند. توجه به آب و هوا در نکات مفید در کمپینگ با قایق را جدی بگیرید..

کمپینگ با دوچرخه

زندگی روی دوچرخه در فضاهای آزاد می تواند تجربه ای خوشایند باشد. کمپرهای دوچرخه سواری قادرند نسبت به کوله پشتی دارها کمی ابزار و یراق بیشتری حمل کنند. گر چه بخشی از این بار مربوط به آچارها و زاپاس های دوچرخه خواهد بود.

کمپینگ در کاراوان (RV)

کاروان داران قسمت هایی از وسایل زندگیشان را با خود حمل می کنند و وسایل نقلیه تفریحی RV شما را قادر به برپایی کمپ با همه وسایل راحتی درون خانه می سازد.

در بیشتر کشورها، مکان های کمپینگ مخصوصی را برای کاروان ها انتخاب کرده اند که تنها با پرداخت هزینه ای می توانید در آن مکان ها توقف داشته و مستقر شوید.

با تشکر از وقتی که برای مطالعه و دانستن همه چیز درباره کمپینگ Camping گذاشتید.

بازگشت به لیست