مقالات

تاثیر کفی کفش در درد پا و فعالیت های روزانه

کفی کفش

تا به حال شده کفشی تهیه کنید که بسیار زیبا باشد اما زمانیکه آن را به پا می کنید احساس نا خوشایندی در آن داشته باشید؟

تا حالا شده که پس از یک پیاده روی هر چند کوچک احساس درد در ناحیه ی پا، مچ پا ، ساق ، زانو و یا ناحیه لگن را تجربه کنید و ندانید که منشا آن کجاست؟

یکی از دلایلی که این درد ها را برای شما ایجاد می کند نبود کفی مناسب برای کفش‌های شماست، کفی که استاندارد ساخته شده باشد و بتواند ساختار اصلی پای شما را حفظ کند.

قطعا یکی از راه های درمان چنین درد هایی که در اثر پوشیدن کفش های نامناسب ایجاد می شود استفاده از کفی های استاندارد است. انواع کفی‌کفش بر اساس نوع ساخت به کفی ارتوپدی، محافظ قوس پا (Arch Support) و … دسته بندی می شود و تمامی آنها در بازار موجود هستند، در این باره مراکزی نیز وجود دارند که بر اساس کف پا شما کفی مناسب را برایتان خواهند ساخت.
انتخاب کفی‌کفش شما باید بر اساس مشکلات پاهایتان باشد، مثلا صافی کف پا ، خار پاشنه ، بانیون ، پای افراد دیابتی ، درد در ناحیه ی قوس پا ، درد‌های تاندون آشیل ، درد در ناحیه متاتارسال ، متاتارسالژیا و… همگی مشکلاتی هستند که به واسطه آنها کفی که تهیه می کنید متفاوت از یکدیگر می باشند.

 

دلایلی که شما را مجاب می کند تا از کفی‌کفش طبی استفاده کنید:

۱٫ شما زمان زیادی را برای ایستادن صرف می کنید که استفاده از یک کفی مناسب می تواند از درد های ایجاد شده بعدی در شما بکاهد.
۲٫ جلوگیری از ایجاد تاول
۳٫ جذب عرق پا
۴٫ درد های روزانه پا
۵٫ جلوگیری از ایجاد کف‌پای صاف و یا کف پای گود در کودکان
۶٫ بیماران دیابتی ، آرتروز و افرادی که پای حساس دارند باید برای بهبود در وضعیت گردش خون از کفی مناسب خود استفاده کنند.
۷٫ خار پاشنه، درد های ساق پا، درد پاشنه، شکستگی های ناشی از ضربه، نوروپاتی، سوپینیشن و پرونیشن بیش از حد، متاتارسالژیا
۸٫ افراد ورزشکار برای جلوگیری از ضربه های وارده به پا نیاز به کفی دارند

 

انواع کفی‌کفش

انواع کفی‌کفش به چند دسته محافظ قوس پا یا همان کفی‌های ارتوپدی، ژله ای، ورزشی و فومی قوس اسفنجی تقسیم بندی می شوند.

کفی ارتوپدی

جزء پر طرفدارترین کفی‌های کفش است و به آنها کفی محافظ قوس کف پا (Arch Support) می گویند، این نوع از کفی سخت و محکم است و به توازن توزیع وزن بدن بر روی پاها کمک می کند. ضربه های وارد به پا ناشی از دویدن و راه رفتن توسط این کفی ها قابل کنترل هستند.

بازگشت به لیست